Názov | V.10 | ||
– | Priemer | ||
1 | Zvolen | ||
1 | Zlaté Moravce | ||
1 | Žilinská župa | – | áno |
1 | Žilina | ||
1 | Žiar nad Hronom | ||
1 | Vranov nad Topľou | ||
1 | Vráble | ||
1 | Veľký Meder | ||
1 | Veľký Krtíš | ||
1 | Veľké Kapušany | ||
1 | Tvrdošín | ||
1 | Trnavská župa | – | áno "Úrad s pomocou finančných poradcov pred uzatvorením zmlúv veľmi pozorne porovnával úverové podmienky ponúkané bankami. Ekonomické analýzy sú vykonávané za účelom dodržania podmienok na prijatie úveru, ktoré sú stanovené v § 17 zákona NR SR č. 583/2004 Z.z.. Dodržanie podmienok na prijatie úveru vykonáva aj hlavný kontrolór TTSK" |
1 | Trnava | ||
1 | Trenčín | ||
1 | Trenčianska župa | – | áno |
1 | Trebišov | ||
1 | Topoľčany | ||
1 | Svidník | ||
1 | Šurany | ||
1 | Štúrovo | ||
1 | Stupava | ||
1 | Stropkov | ||
1 | Stará Turá | ||
1 | Stará Ľubovňa | ||
1 | Spišská Nová Ves | ||
1 | Snina | ||
1 | Smižany | ||
1 | Skalica | ||
1 | Sereď | ||
1 | Senica | ||
1 | Senec | ||
1 | Sečovce | ||
1 | Šamorín | ||
1 | Šaľa | ||
1 | Sabinov | ||
1 | Ružomberok | ||
1 | Rožňava | ||
1 | Rimavská Sobota | ||
1 | Revúca | ||
1 | Púchov | ||
1 | Prievidza | ||
1 | Prešovská župa | – | áno |
1 | Prešov | ||
1 | Považská Bystrica | ||
1 | Poprad | ||
1 | Piešťany | ||
1 | Pezinok | ||
1 | Partizánske | ||
1 | Nové Zámky | ||
1 | Nové Mesto nad Váhom | ||
1 | Nová Dubnica | ||
1 | Nitrianska župa | – | áno "s dôrazom na dodržiavanoe zákonných povinností podľa 583/2004 Z.z." |
1 | Nitra | ||
1 | Myjava | ||
1 | Moldava nad Bodvou | ||
1 | Modra | ||
1 | Michalovce | ||
1 | Martin | ||
1 | Malacky | ||
1 | Lučenec | ||
1 | Liptovský Mikuláš | ||
1 | Levoča | ||
1 | Levice | ||
1 | Kysucké Nové Mesto | ||
1 | Krompachy | ||
1 | Košická župa | – | áno Košický samosprávny kraj vypracováva ekonomické analýzy dopadu v prípade každej žiadosti o úver. Tieto podklady sú súčasťou schvaľovacieho procesu, ktorý je prerokovaný v Zastupiteľstve KSK. Analýzy sú požadované aj poskytovateľom úveru/bankou pri posudzovaní úveru ešte pred jeho poskytnutím, ale aj v priebehu čerpania úveru. Takúto prax sme bežne vykonávali v priebehu čerpania úveru zo zdrojov Európskej investičnej banky, kde sa analýzy dopadu a realizácie projektu na ktorý bol čerpaný úver zasielali banke raz ročne (podmienky úverovej zmluvy). Analýzy dopadu úverového zaťaženia na celkovú dlhovú službu a na úverovú primeranosť KSK robí pravidelne aj v zmysle podmienok stanovených rozpočtovými pravidlami (Zákon č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy ) a najnovšie aj Ústavným zákonom č. 493/2011 o rozpočtovej zodpovednosti. Analýzy sú požadované aj v súlade s tzv. „úverovými kovenantmi – podmienkami čerpania úveru , ktoré musí KSK plniť na základe dohody v úverových zmluvách uzatvorenými s jednotlivými bankami. |
1 | Košice - Západ | ||
1 | Košice - Staré Mesto | ||
1 | Košice - Sídlisko Ťahanovce | ||
1 | Košice - Sídlisko KVP | ||
1 | Košice - Sever | ||
1 | Košice - Nad jazerom | ||
1 | Košice - Juh | ||
1 | Košice - Dargovských hrdinov | ||
1 | Košice | ||
1 | Komárno | ||
1 | Kolárovo | ||
1 | Kežmarok | ||
1 | Humenné | ||
1 | Holíč | ||
1 | Hlohovec | ||
1 | Handlová | ||
1 | Galanta | ||
1 | Fiľakovo | ||
1 | Dunajská Streda | ||
1 | Dubnica nad Váhom | ||
1 | Dolný Kubín | ||
1 | Detva | ||
1 | Čadca | ||
1 | Bytča | ||
1 | Brezno | ||
1 | Bratislavská župa | – | áno Cieľom analýz je najmä preveriť potrebu hospodárnosti žiadosti o úver a finančnú kondíciu kraja. Ako je zrejmé z rozpočtu BSK, tak napr. v roku 2013 bolo prehodnotené nižšie čerpanie úverov, z pôvodných 6 mil. € na 2,98 mil. €, v roku 2012 bol pôvodný plán prijatia úverov vo výške 12,1 mil. € a skutočnosť bola 5,53 mil. €. |
1 | Bratislava - Vrakuňa | ||
1 | Bratislava - Staré Mesto | ||
1 | Bratislava - Ružinov | ||
1 | Bratislava - Rača | ||
1 | Bratislava - Podunajské Biskupice | ||
1 | Bratislava - Petržalka | ||
1 | Bratislava - Nové Mesto | ||
1 | Bratislava - Karlova Ves |