XI.7. Poskytla samospráva vysvetlenie na základe akých podkladových materiálov rozhoduje o priorite a výške investícií do cestných komunikácií?

 
Názov
XI.7
 
Priemer 
1Bánovce nad Bebravou 
1Banská Bystrica 
1Banská Štiavnica 
1Banskobystrická župaáno - najmä na základe dostupných informácií z celoštátneho sčítania dopravy 2010, celoštátneho smerového dopravného prieskumu vonkajšej dopravy v Slovenskej republike v roku 2007, ďalej hlavných prehliadok ciest a mostov, na základe ktorých najmenej 1x ročn
1Bardejov 
1Bratislava 
1Bratislava - Devínska Nová Ves 
1Bratislava - Dúbravka 
1Bratislava - Karlova Ves 
1Bratislava - Nové Mesto 
1Bratislava - Petržalka 
1Bratislava - Podunajské Biskupice 
1Bratislava - Rača 
1Bratislava - Ružinov 
1Bratislava - Staré Mesto 
1Bratislava - Vrakuňa 
1Bratislavská župaáno VÚC rozhoduje na základe technického stavu – šírkového usporiadania, únosnosti, intenzity premávky (hlavne ťažkej nákladnej) a kategórie cesty a predpokladaných nákladov, s prihliadnutím na hustotu výskytu dopravných incidentov.Podkladovými materiálmi sú: -výsledky celoštátneho sčítania dopravy
-výsledky meraní únosnosti
-pravidelné obhliadky komunikácií
-štatistika dopravnej nehodovosti
-projektová dokumentácia
1Brezno 
1Bytča 
1Čadca 
1Detva 
1Dolný Kubín 
1Dubnica nad Váhom 
1Dunajská Streda 
1Fiľakovo 
1Galanta 
1Handlová 
1Hlohovec 
1Holíč 
1Humenné 
1Kežmarok 
1Kolárovo 
1Komárno 
1Košice 
1Košice - Dargovských hrdinov 
1Košice - Juh 
1Košice - Nad jazerom 
1Košice - Sever 
1Košice - Sídlisko KVP 
1Košice - Sídlisko Ťahanovce 
1Košice - Staré Mesto 
1Košice - Západ 
1Košická župaáno - prehliadky ciest a mostov, ktoré vykonáva správa ciest – stavebné stavy ciest a mostov havarijné stavy ciest po povodniach,
- celoštátne sčítanie dopravy – intenzita dopravy, zámer rozvoja cestnej infraštruktúry KSK zo zdrojov EÚ na roky 2008-2013
1Krompachy 
1Kysucké Nové Mesto 
1Levice 
1Levoča 
1Liptovský Mikuláš 
1Lučenec 
1Malacky 
1Martin 
1Michalovce 
1Modra 
1Moldava nad Bodvou 
1Myjava 
1Nitra 
1Nitrianska župaáno Na základe stavebnotechnického stavu predmetného úseku cesty, križovatky, mostu a podobne.Z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky. Výšku investícií schvaľuje Zastupiteľstvo Nitrianskeho samosprávneho kraj
1Nová Dubnica 
1Nové Mesto nad Váhom 
1Nové Zámky 
1Partizánske 
1Pezinok 
1Piešťany 
1Poprad 
1Považská Bystrica 
1Prešov 
1Prešovská župaáno V oblasti dopravy sa finančné prostriedky prideľujú iba na odstránenie havarijných stavov jednotlivých úsekov ciest II. a III. triedy.
1Prievidza 
1Púchov 
1Revúca 
1Rimavská Sobota 
1Rožňava 
1Ružomberok 
1Sabinov 
1Šaľa 
1Šamorín 
1Sečovce 
1Senec 
1Senica 
1Sereď 
1Skalica 
1Smižany 
1Snina 
1Spišská Nová Ves 
1Stará Ľubovňa 
1Stará Turá 
1Stropkov 
1Stupava 
1Štúrovo 
1Šurany 
1Svidník 
1Topoľčany 
1Trebišov 
1Trenčianska župaáno Výška investícií na cestné komunikácie závisí od možností finančných prostriedkov v tejto oblasti. Následne podľa finančného objemu sa navrhnú investičné akcie, ktoré predstavujú podľa stavebno-technického stavu najkritickejšie úseky ciest II. a III. triedy v kraji.
1Trenčín 
1Trnava 
1Trnavská župaáno "Trnavský samosprávny kraj má vo vlastníctve 535,480 km ciest II. triedy a 1058,304 km ciest III. triedy. Spolu cesty II. a III. triedy predstavujú 1 593,784 km. Ich opravu a údržbu zabezpečuje rozpočtová organizácia Správa a údržba ciest TTSK. Činnosť Správy a údržby ciest TTSK pozostáva z bežnej a zimnej údržby ciest a nevyhnutných opráv na zabezpečenie bezpečnej a plynulej premávky.

Prioritou Trnavského samosprávneho kraja je, aby boli cesty bezpečné pre všetkých účastníkov cestnej premávky a spĺňali všetky požiadavky v zmysle platných STN. Zároveň rozhodujúcim kritériom prioritných investícií do cestných komunikácií je odstraňovanie kritických nehodových lokalít na cestách II. a III. triedy.

Trnavský samosprávny kraj rozhoduje o priorite investícií do cestných komunikácií na základe:
• kontrolnej činnosti ciest II. a III. triedy vo vlastníctve TTSK,
• podnetov orgánov štátnej správy (miestne príslušné Okresné dopravné inšpektoráty a Obvodné úrady pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie),
• požiadaviek starostov obcí a primátorov miest,

Spoločným menovateľom požiadaviek je zlý stavebno-technický stav, prepadnuté krajnice, vyjazdené koľaje, výtlky, priečne a pozdĺžne nerovnosti a sieťový rozpad vozovky, príp. nedostatočné odvodnenie komunikácie. Vo viacerých prípadoch sú závady spôsobené aj v dôsledku nedodržania technologického postupu pri výstavbe, resp. rekonštrukcií kanalizácie v jednotlivých obciach. Značný vplyv na zhoršení stavebno-technického stavu ciest vo vlastníctve TTSK má aj nárast intenzity premávky ťažkých nákladných vozidiel a zavedenie mýtneho systému na diaľniciach, rýchlostných cestách a vybraných úsekoch ciest I. triedy.
"
1Tvrdošín 
1Veľké Kapušany 
1Veľký Krtíš 
 

Rebríčky

Analýzy

O projekte

Sledujte nás

vyjadrite vašu podporu

Darujte